Advertise Here

Ceritera Chenta

- Another Blogger Blog's

Salam,

Ceritera ni berlaku pagi tadi.... ceta dia camni... pagi tadi aku terbangun lambat... tiba2 ja rasa jam cam x bunyi.. padahal aku yang suka melengah2kan nak bangun... hihihi.. 5 minit g la.. 10 minit g la... last2 lena teruih... hahaha

Jadi, terpaksa rela la aku kena p opis bwk keta sendiri rini.... hubby x leh antaq dah.. pasai kalu dia antaq aku... bertambah2 la lambat dia.... aku sebagai isteri mithali pun p la keja naik keta... aku kluaq umah koi 7.30... hehehehe.. kalu ikut aku kena punchcard koi 7.30... bayangkan la betapa lambatnya aku rini... dah la nak ke penang nun jauh... naik keta lak.. jem la hapa la... aku pun naik tensen semasa dok drive...

Jeng... jeng... jeng...

koi 8++ cam2 aku pun dah lepas dari jambatan dah sampai ke jelutong expressway.... kat expressway ni pun belambak punya keta... walaupun x jem... tapi bersusun2.. dipendekkan ceta...aku yang lambat ni dok la kat lane paling kanan... kira aku paling laju la konon... tapi camna pun ttp x leh laju coz keta manyak... tengah aku dok bawak nissan 'gaban' aku tu dengan penuh semangat nak bekerja... ces... ada lak keta kat belakang aku dok bagi lampu... hampes... nak p mana... bukan bleh p pun keta bersusun kat depan... aku yang dah tensen ni.. teruih malas nak layannn.... punya pasai kat hang la.... mengong kot...



kat sini la kejadian tu pagi tadi...

Punya la banyak kali dia bagi lampu kat aku... aku rasa dalam 5 kali (klip2)... ooo lupa nak habaq dia bawak honda... aku agak ni mesti cha ni... tu yang over tu....
dah aku wat taktau... dia hon plak.... POOOOOOOOOON.... hapara punya teruk...
aku pun malaih dah nak berkelai... aku pun cari la jalan ke kiri walaupun masa tu keta manyak kat belah kiri.... dahtu dia pun leh la potong aku... aku pun ushar la... ceh ahpek 2 ekoq.... depa pun ushar aku pelik ja... aku wat muka paling bodoh untuk hari ini khas utk depa.. hahaha...

dah 2 x sampai seminit depa dah stop... hehehe.. jalan dah jem kat area macallum... hahaha... trafik light ijau pun x leh jalan... wakaka...aku dok betoi2 blakang depa... apa lagi dah lampu hijau tp dia x leh jalan... aku pun klip2 la lampu kat dia balik... bagi dia hangin... hahaha...bes2...

dah 2 sampai kat kona jalan ke komtar, si ahpek tu dia nak teruih, jalan ke jeti... dia still sangkut lagi... aku dah bleh jalan sbb aku nak kona ke kiri... hihihi...
aku pun apa lagi... dgn hati yang gembira.. sbb dia sangkut lam jem 2... aku jalan pelan2 tepi keta dia... aku tongkat dagu wat muka puas hati.... ahpek 2 ekoq tu muka benggang ja kat aku.... hhmmmmm puas ati aku.... tu la x sabaq sangat kan dah kena tgk muka aku yang begitu menyakitkan hati mereka.... hahaha... berjaya!
dan 1 lagi berjaya.... sapa kat opis 2 x prasan pun aku mai lambat.... depa ingat aku kluaq p makan.... hahaha...aku x tipu... depa yang x tau.....
(kepada kwn2 yang baca blog aku... simpan rohsia aku lambat rini tau...)

itulah ceta rini... esok InsyaAllah... aku p keja hubby antaq... jadi aku tak tensen2 lagi...

0 ulasan:

Catat Ulasan