Advertise Here

Ceritera Chenta

- Another Blogger Blog's

Salam,

aritu 22-25hb aku n family g jenjalan kat kelompo... Ingat nak dok lama sikit tapi mengenangkan kawanku yang akan bertawin dan bersatu dengan suaminya pada 26hb 12 2009 aku pun balik la jugak ke Penang petang Jemaat.....


Jadi pada hari yang bersejarah tu, aku pun siap2 la ala2 cun nak p umah nuyun... dah janji dah ngan membe2 opis semua koi 12.30pm jumpak kat petronas kubang semang... aku cam biasa la janji... koi 12.45 baru sampai... dekat pekan bm@depan pasaraya besar summit jem tak hengat... (alasan mau bagi kukuh) hehehe.....


pastu jumpak la ngan membe opis kat situ... maka berkonvo la kami ke kenduri nuyun...


sampai2... salam ngan mak dia, mak dia kata.. "makan dulu, makan dulu...." ish mak cik ni macam tau2 ja peut da bercerut x makan apa pada pagi tadi.... pastu aku pun wat la manis mulut... (takkan teruih nak terpa kat makanan kan... cover la skit).. soalan aku pada mak nuyun "Nurul dah siap ka makcik?... mak dia kata "Dah siap... p makan dulu...x2.... satg lepaih makan tgk nurul..." hehehe


aku pun apa lagi.... dengan sepantasnya p la bawah balai.... amik pinggan... tgk menu dia... fuyoooo....mmmmm sedap.... ada 3 jenis nasik.... nasik tomato... nasik minyak n nasik putih... penin dah pala nak amik nasik mana... hubby kata makan 1 nasik lu... satg tambah rasa nasik lain lak.... cisss... ada ka patut suh tambah nasik plak... malu la i.....


setelah pikiaq punya pikiaq... aku pun amik la nasik feveret ku.... nasik minyak... taruh ayam seketoi.... daging seketoi... acar buah sikit.... cun.... teruih p kat meja..... opsss... lupa amik ayaq plak....


p kat tmpat ayaq...... makaih... ayaq sampai berjenis2... kaler ijau ada... kaler oren... kaler merah..... kaler kuning serdak2 (teh tarik)... penin lagi wat kali kedua..... nekad! amik ayaq oren......


pastu aku n hubby n kengkawan pun makan la.... tak la tunjuk lahap.. walaupun peut tu lapaq gilos... aku ttp control....


lepas makan n kekenyangan.... apa lagi p tgk pengantin la.... punya la cun.... macam noraniza idris... berikut adalah beberapa gambaq yang dapat di amik....










dr kiri c.ros, haku, mapelei n ponu, c.kil, ckgu suhana


yo! peace no war..



nak balik dah... makasih yun n family.... bye... (pulun peluk kawanku su sbb bukan senang nak jumpak... al-maklumla da jad cekgu...)

0 ulasan:

Catat Ulasan