Advertise Here

Ceritera Chenta

- Another Blogger Blog's

Pagi ni aku n en.hubby bawak afiz n kengkawan dia pegi mencari kerang. Pagi ni koi 8.00 kami semua dah bertolak p ke lokasi mencari kerang. Afiz disertai dengan 4 gengnya nak sangat mencari kerang tu sbb depa nak wat bbq malam ni sempena hari perpisahan sbb pakat2 nak pindah p skolah teknik dah...

Lokasi pencarian adalah d Batu Kawan. Dekat ja ngan umah aku, lam 15-20 minit sampai dah kat lokasi...


pandangan dari tmpt paking keta.. yang pulau belakang tu adalah Pulau Aman..


smpat lg tngkap gambaq.. lam gmbaq ni nampak kaki pendek sgt.. jgn pecaya kerana ini adalah disebabkan en.hubby yang tak berapa nak terrer tangkap gambaq dari atas... hahaha... kat tangan tu bekalan karipap sadin buatan aku nak en.hubby... 1st time wat.. jadi la plak... terrer2...


smpat g dok merapu... budak-budaks tu semua dah mencacak p ke tepi laut.. punya la x sabaq..


tgh sarapan untuk tenaga ekstra V-Power..


dari kiri.. kerol, meon, along, afiz e otai n ali


mereka dah memulakan langkah ke dalam selut... aku n en.hubby tunggu ja kat tepi pantai nan indah tu...


abis punya tak dak keja kat tepi laut nih.. en.hubby tak abis lagi dgn teknik tangkap gambaq dari atas....

koi 11, depa pun patah balik dah dengan hasil tangkapan....
saksikan betapa kacaknya mereka semua... hahaha...


dah macam lam gambaq predator....


ali the "selut man"

dah 2, kami pun balik la.. hasilnya memberansangkan gak...


20 kilos kerang untuk bbq... dan pada masa aku dok menulis ni... kerang2 tu semua sedang dibakaq.... nyum...nyum...

0 ulasan:

Catat Ulasan